Wikia


Dit artikel is nog niet af
Hammer Blow
Er is al wel begonnen aan het schrijven van dit artikel, maar de auteur(s) is of zijn er nog niet mee klaar. Informatie kan dus ontbreken voor onbepaalde tijd.

Je mag natuurlijk zelf ook altijd informatie aanvullen.

Sumoblitz is een spel op FunOrb die behoort tot de genre Actie.
Bij Sumoblitz is het de bedoeling om de andere Drone's in het spel te electroduceren.

InstructiesEdit

Hier vind je de instructies van Sumoblitz.

BesturingEdit

Het besturen van jouw Drone gaat met je muis.
Wanneer het linkerbalkje vol is, kan je jouw blast gebruiken met de spatiebalk. Lees hier later meer over.
Verder is er eigenlijk niks nodig om Sumoblitz te spelen, het is dus een gemakkelijk spelletje!

Power-upsEdit

De Power-ups in Sumoblitz kan je zelf upgraden om in elk level te behouden, of je kan een tijdelijke upgrade in een level vinden.

De Power-ups die je zelf verzamelt zijn er in drie categorieën; Speed, Traction en Bounce. Wat dit betekend kan je hieronder vinden.

Afbeelding Naam Beschrijving
Speed Powerup Speed Snelheid is de vertaling van Speed. Wanneer je deze upgrade zal je sneller gaan in het spel.
Traction Powerup Traction Tractie/Voortrekking zijn de vertalingen van Traction. Om het gemakkelijker te zeggen, je zult meer controle hebben over je Drone.
Bounce Powerup Bounce Stuiteren is de vertaling van Bounce. Je zult dus, wanneer je deze koopt, betere ervaringen hebben met het stuiteren, en andere Drone's harder wegkaatsen.

Deze levels kunnen alleen tot level 10 getraind worden, wanneer je dit allemaal ook hebt zul je er nog een Achievement voor krijgen!

Wanneer je stopt met spelen, kan je later altijd verder met het level, maar ook met je aantal Power-ups!

De Power-ups in-game zijn dezelfde 3 als hierboven, maar bij het pakken krijg je gelijk het hoogste level. Je behoudt het niet voor heel het level, je verliest het na een tijdje, of wanneer je gedood wordt.
Er zijn nog wel 2 andere Power-ups, deze staan hieronder.


Afbeelding Naam Beschrijving
Spikes Powerup Spikes Spikes geven je, zoals al duidelijk is, scherpe punten aan je Drone. Je dood alle beesten in één keer, behalve de Drone's die worden gesplitst.
Armour Powerup Armour Armour is er gewoon om je een beetje te beschermen, je krijgt dit door een Power-up. Maar je krijgt het ook even na de Power-up Spikes

Er zit geen speciaal level aan vast, omdat je het ook niet kan upgraden. Het is dus gewoon Power-up level 1!

Drone'sEdit

Waarschijnlijk weet je ondertussen wel wat Drone's zijn, maar welke Drone's zijn er allemaal? Hieronder een tabel met de volledige informatie!

Afbeelding Naam Beschrijving Extra info
Hyoujunbot Hyoujunbot Een Hyjoujunbot is de simpelste van allemaal, en is dus makkelijk te doden. Geen extra informatie...
Suiminbot Suiminbot Wanneer deze in het spel komt, slaapt het. Heeft een betere besturing dan de Hyoujunbot Bij aanraking van jouw of een andere Drone zal hij wakker worden.
Kosokubot Kosokubot Een erg snelle Drone, door dit zal hij makkelijk te doden zijn, en heeft een slechte besturing. Geen extra informatie...
Bunkatbot Bunkatbot Is makkelijk te doden, maar splits zich wanneer deze gedood is. Deze zal eerst splitsen in 2 kleinere versies, en daarna nog eens in 2 roodgekleurde.
Sosakubot Sosakubot Alles erg goed, maar geen speciale reactie's. Geen extra informatie...


Er bestaan ook Drone's met Spikes, of een Blast. Dit kunnen al deze Drone's zijn, en daarom is er geen plaatje voor.

GyojibotEdit

Afbeelding Naam Beschrijving Extra info
Gyojibot Aim Gyojibot De Gyojibot is geen Drone, dit is een scherpschutter. Deze schiet met een lazer richting jouw, maar is erg makkelijk te vermijden. Ook wanneer de Gyojibot heeft geschoten, kan je nog gedood worden op deze plaats.

Game-modesEdit

Level modeEdit

In de level mode heb je 25 verschillende levels. In elk level zitten er verschillende Drone's en speciale obstakels.

Je hebt hier totaal 3 levens, en je speelt ook voor de highscore!

Challenge modeEdit

Hier heb je geen levels, en je speelt hier op tijd. Hier kan je alle verschillende Drone's krijgen.

Er is maar 1 leven, dus wees voorzichtig!

Hard-modeEdit

Deze mode kan alleen gebruikt worden door spelers die alle 25 levels hebben gehaald.

PrestatiesEdit

Afb. Naam Beschrijving Punten Munten Leden
SumoSpeed Demon Speed Demon Voltooi het laatste level met maximale snelheid 100 1 Nee
Get a Grip Get a Grip Voltooi het laatste level met maximale tractie 100 1 Nee
Bounce Master Bounce Master Voltooi het laatste level met maximale veerkracht 100 1 Nee
Survivalist Survivalist Voltooi het spel zonder een level te herstarten 1000 10 Nee
By skill alone... By skill alone... Voltooi 10 levels zonder gebruik te maken van tijdelijke power-ups 300 3 Nee
Need for Speed Need for Speed Voltooi 5 levels zonder snelheid power-ups te gebruiken 100 1 Nee
Tractor factor Tractor factor Voltooi 5 levels zonder tractie power-ups te gebruiken 100 1 Nee
Ping pong Ping pong Voltooi 5 levels zonder veerkracht power-ups te gebruiken 100 1 Nee
Trick shot Trick shot Overleef 30 seconden zonder tegen iets aan te stoten 200 2 Nee
Detonator Detonator Verniel 10 vijanden door gebruik te maken van de schokgolf om ze het gevaar in te sturen 100 1 Nee
Sumo master Sumo master In een level met zap-traps, vernietig alle vijanden door ze tegen een muur te duwen 500 5 Nee
Pinball wizard Pinball wizard In een level met Pinball Bouncers, stuiter meer dan 15 keer in 5 seconden 200 2 Nee
Manic Multiplier Manic Multiplier Haal de maximale vermenigvuldiger 5 maal tijdens één spel 300 3 Nee
Variety Variety Vermoord 5 verschillende vijanden achter elkaar 500 5 Nee
Super Score Super Score Scoor 50,000 punten in één level 200 2 Nee
Big Bursta Big Bursta In level 8, vernietig grote vijanden voor de kleine 300 3 Nee
Zapper Zapper Voltooi de eerste 10 levels 100 1 Nee
Sparky Sparky Voltooi de eerste 10 levels zonder dood te gaan 200 2 Nee
Flashy Flashy Voltooi alle levels 200 2 Nee
The Blitz The Blitz Voltooi alle levels zonder dood te gaan 300 3 Nee
Big Bursta Big Bursta In level 8, vernietig grote vijanden voor de kleine 300 3 Nee
Peasy! Peasy! Voltooi Easy Mode met 1,000,000 punten 200 2 Nee
Enough Enough? Voltooi alle levels op Hard Mode 300 3 Nee
Minuteman Minuteman Overleef 1 minuut in Challenge Mode 100 1 Nee
Hard Boiled Hard Boiled Overleef 3 minuten in Challenge Mode 200 2 Nee
5-a-day 5-a-day Overleef 5 minuten in Challenge Mode 300 3 Nee
1 minute flat 1 minute flat Overleef 1 minuut in Hard Challenge Mode 200 2 Nee
Scrambled Scrambled Overleef 3 minuten in Hard Challenge Mode 300 3 Nee
300 300 Overleef voor 5 minuten in Hard Challenge Mode 1000 10 Nee