Wikia

Dit artikel is nog niet af
Hammer Blow
Er is al wel begonnen aan het schrijven van dit artikel, maar de auteur(s) is of zijn er nog niet mee klaar. Informatie kan dus ontbreken voor onbepaalde tijd.

Je mag natuurlijk zelf ook altijd informatie aanvullen.
Hier missen nog Prestaties
Crystal Nabber-large
Op deze pagina missen nog prestaties. Misschien wel de hele lijst, misschien maar een paar prestaties. Het kan ook dat de links naar de aparte pagina's nog ontbreken.

Je bent natuurlijk altijd welkom om dit zelf aan te vullen.
Tomb Racer is een spel wat gelanceerd werd op 23 Juni 2010 door FunOrb, en behoort tot de genre Actie (Action op FunOrb).

Het spelEdit

Bij het spel is het de bedoeling om met jouw geselecteerde persoon door de tempel heen te komen, je kan punten verzamelen doormiddel van munten op te pakken, alles goed voltooien en zo snel mogelijk de finish bereiken!
Bij het spel kan de computer waar je op speelt langzamer gaan, dit kan gebeuren doordat je niet de benodigde eisen hebt om het spel te spelen, Jagex raadt het volgende aan om dit spel goed te kunnen spelen:

Wanneer je Videokaart voor 2001 is aangeschaft heb je nodig;

1,5 GHZ en 1 GB RAM geheugen

Waneer je videokaart na 2001 is aangeschaft heb je nodig;

1,5 GHZ en 256 MB RAM

BesturingEdit

W, A, S, D of pijltjestoetsen: Besturing

Shift: Je loopt voorzichtig over slangen

Ctrl: Pak objecten op of verschuif obstakels

Spatiebalk: Schite wanneer je een wapen hebt, je hebt onbeperkt kogels

R: Start de kamer opnieuw

Single-PlayerEdit

Single-player wordt in de game aagewezen met Solo Adventure.

Bij Single Player is het de bedoeling om zo snel mogelijk door de tempel te komen. Je moet hierbij verschillende kleine opdrachten doen om de deur te openen naar de volgende kamer. Welke levels er zijn lees je verder op deze pagina.

Alleen in Single-Player kan je characters vrij spelen, de characters die er zijn heb je mischien al gevonden. Om een character vrij te spelen moet je goud halen in de tempel die je speelt. Zilver en Brons geven geen characters, Zilver geeft wel achievements. Wanneer je goud haalt of Zilver lees je verder op deze pagina.

Bij Single-Player heb je 4 tempels voor gratis spelers, en 5 voor members, alleen bij de laatste tempel speel je 2 characters vrij.

MultiplayerEdit

Bij Multiplayer kan je spelen tegen online spelers, in de menu wordt dit aangegeven met Online Race.

Wanneer je voor deze optie hebt gekozen kom je terecht in de lobby, waar je kan kiezen tussen een Rated of Unrated game.

Let op: Je kan alleen Rated games spelen als je een member bent op FunOrb.

Je speelt altijd verschillende kamers die je ook tegen kan komen in de Solo Adventure, maar hierbij kan je maar maximaal 6 kamers kiezen en totaal 3 rondes.

Bij dit is het de bedoeling om de aantal winnende rondes te berijken. Wanneer een speler de gekozen rondes heeft bereikt stopt het spel.

Hier een voorbeeld om het simpeler te maken;

  • P1, P2, P3, P4 spelen een spel met 3 rondes
  • Na ronde 1 wint P1, het staat nu P1: 1/3 --- P2: 0/3 --- P3: 0/3 --- P4: 0/3

Je ziet dus dat P1 zijn punt verliest, en P4 dat punt erbij krijgt. Dus eigenlijk speel je met 3 punten die je moet winnen. Als P4 de andere 2 potjes die er daarna volgen ook wint, stopt het spel en wint P4.

Zo gaat het dus in zijn werk.

Wanneer je hier eerste wordt zullen er geen characters vrij gespeeld worden!

CharactersEdit

Characters kan je vrijspelen wanneer je in een solo-game goud haalt bij een bepaald level. De personages die er zijn staan hieronder als volgt. (op volgorde)

Naam Wanneer speel je het vrij?
Henry J Standaard personage
Ace Wanneer je goud haalt in Ziggurat of Zest
Angeliq Wanneer je goud haalt in Serpent's Sepulchre
Baroness Wanneer je goud haalt in Brimstone Catacomb
Borees Wanneer je goud haalt in Cadaver Caves
Bruce Wanneer je goud haalt in Abyss of Peril
Fen Standaard personage
Hans Wanneer je goud haalt in een level
Jamille Wanneer je goud haalt in Path of Penitence
Johnsson Wanneer je goud haalt in Common Pyramid
Piles Wanneer je goud haalt in Beacon of Beams
Scarlett Wanneer je goud haalt in Crypt of Conclusion
Wilbur Wanneer je goud haalt in Crypt of Conclusion

ObstakelsEdit

Coins:

Je kan coins oppakken om punten te krijgen, dit moet je soms heel snel doen omdat je anders dood kan gaan door vallen die in de tempel zitten!

Bags o' Loot:

Deze zakken zittenn vol met goudstukken, nu kan jij het zo snel mogelijk pakken, er zit meestal wel een val achter dit geheimzinnig zakje.

Icons:

Deze beelden zijn erg lelijk, zwaar en heeft nog een paar nadelen, je kan ze makkelijk droppen door op Ctrl te drukken, of je bewaard ze voor extra punten!

Bottomless Puts:

Dit zijn putten die je doden, er komt geen einde aan!

Snake Pits:

Slangen zitten allemaal op een klein hoopje, als je Shift indrukt en over deze slangen heen loopt, zal er niks gebeuren, maar doe je dit niet! Dan staat er een gruwelijke vergiftige dood op je te wachten.

Lagoons of Lava:

Deze putten zit juist vol met Lava, het heeft hetzelfde gevolg als Putten met geen einde, maar hier zit alleen Lava in!

Lindemann Totems:

Deze beelden vind je overal in het spel, ze vuren vlammen met twee redenen:

  • Wanneer een speler een button aandrukt
  • Automatisch, je moet ze ontwijken!

Mobile Lindemann Totems:

Deze beelden komen minder vaak voor, onder dit beeld zit een steen, deze kan je verschuiven en moet je ergens verplaatsen om iets te verbranden, dit heb je nodig om een deur te openen of skeletten te vermijden.

Door dit beeld kan je ook doodgaan omdat deze toch nog vuur kan spugen!

Bobby-George Totems:

Deze beelden zijn geen vuurspuwende beelden, maar ze schieten pijlen af, deze pijlen worden altijd afgeschoten of wanneer je bij deze in de buurt komt!

Pressure Pads:

Dit zijn buttons, ze kunnen geraakt worden door jouw f andere obstakels, zoals rollende rotsen en skeletten.

Precarious Platforms:

Wanneer je op deze platforms loopt zullen alle stukken die hetzelfde zijn kapot gaan en kan je er dus helemaal niet meer op lopen, je moet dus zo snel mogelijk alles doen om een dood te vermijden!

Moving Platforms:

Deze platforms bewegen op een stuk hetzelfde, deze kunnen je pletten als je vast loopt te zitten, of het moet nuttig zijn; dan bedoelen we dat je erover heen moet lopen.

Moveable Blocks:

Deze blokken zijn ervoor om buttons te activeren of iets te blokkeren, bijvoorbeeld om vuur te vermijden. Je kan ze niet als stappen gebruiken in diepe putten, en je kan ze wel beschieten, wanneer je ze beschiet zullen ze een stukje verschuiven! Met Ctrl kan je ze verschuiven of meeslepen, laat Ctrl los om hem niet meer mee te slepen.

Crumble Blocks:

Deze blokken kunnen kapot gaan. Dit gebeurt niet wanneer je ze meesleept of iets anders, alleen wanneer je schiet op deze blokken.

Wandering Walls:

Deze muren bewegen overal heen. Deze pletten je en zijn helemaal niet nuttig, behalve als ze skeletten moeten doden.

Locks and Keys:

Een sleutel kan je vinden in een kamer met gelijk een kist in dezelfde kamer. Om deze te pakken drop je wel het andere item wat je vast hebt en je kan maar een sleutel per keer hebben.

Pistols:

Pistolen kan je vinden in verschillende kamers, als je deze pakt moet je schieten met spatiebalk, je hebt onbeperkt kogels.

Portals:

Jij, bewegende stenen en andere objecten zoals skeletten die over deze portaal lopen zullen ergens anders heen geteleporteerd worden.

Ten-Megawatt Lasers:

Het woord Laser staat voor: Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation, wat bij ons letterlijk betekend: Lichtversterking door gestimuleerde emissie van straling. Wanneer je in aanraking met deze straling komt zal je gedood worden.

White Light Beams:

Dit is niet dodelijk voor jouw, maar wel voor skeletten, je kan de skeletten jouw kant lokken en zo laten doden door deze obstakel.

Mirrors:

Mirrors (spiegels) zijn lichtweerkaatsers, wanneer er bijvoorbeeld een laser op deze spiegel valt zal deze ergens anders naartoe weerkaats worden.

Mobile Mirrors:

Deze spiegels kan je meeslepen om ergens te plaatsen om bijvoorbeeld skeletten te doden, meestal wordt er dan ook gebruik gemaakt van White Light Beams, maar soms ook van Ten-Megawatt Lasers.

Cauldrons of Green Soup:

Deze potten staan soms in een kamer met een beeld dat je meestal mee kan slepen. Wanneer een pot met soup heet wordt geeft dit meestal een speciaal effect.

Skeletons:

Skeletten komen in kamers voor en volgen je telkens, je kan ze doden met een geweer, een White Light Beams en de andere doodmethodes die jij ook kan meemaken.

Disc of Death Vending Machines:

Wanneer je hier te veel geld instopt (dus een soort van bank) zal deze kapot gaan en alsmaar draaien.

Rolling Jones Boulders:

Dit zijn grote ronde rotsen die in een gebied rond bewegen, dit kan geactiveerd worden of komt gelijk in het begin van de kamer. Wanneer je voor deze komt te staan zal je doodgaan.

Crushers:

Wanneer je op een plek te lang staat zal een Crush je pakken en zal je dood zijn.

Mazes:

Deze bijlen doden je wanneer je er lang loopt.

LevelsEdit

Deze levels kunnen door alle spelers gespeeld worden

Naam van Tempel Wat heb je nodig om deze tempel te spelen? Tijd voor Zilver Tijd voor Goud Aantal kamers
Ziggurat of Zest Dit is de standaard Tempel, en hoeft dus niet vrijgespeeld te worden! 0:45 0:30 10
Serpent's Sepulchre Je hebt Ziggurat of Zest nodig! Rond de 50 seconden Rond de 35 seconden 10
Brimstone Catacomb Je moet Serpent's Sepulchre of Path of Penitence hebben voltooid! Rond de 1 minuut en 40 seconden Rond de 1 minuut en 5 seconden 15
Cadaver Caves Je hebt Brimstone Catacomb nodig Rond de 3 minuten en 45 seconden Rond de 2 minuten en 45 seconden 25

Abyss of Peril Ziggurat of Zest Geen schatting Geen schatting 10
Path of Penitence Abyss of Peril or Serpent's Sepuchre Geen schatting Geen schatting 15
Common Pyramid Path of Penitence Geen schatting Rond de 1 minuut en 5 seconden 15
Beacon of Beams Common Pyramid Geen schatting Geen schatting 25
Crypt of Conclusion Cadaver Caves or Beacon of Beams Geen schatting Geen schatting 23

PrestatiesEdit

Coming sometime