Wikia


Dit artikel is nog niet af
Hammer Blow
Er is al wel begonnen aan het schrijven van dit artikel, maar de auteur(s) is of zijn er nog niet mee klaar. Informatie kan dus ontbreken voor onbepaalde tijd.

Je mag natuurlijk zelf ook altijd informatie aanvullen.
Tor Challenge
Aanbevolen Artikel Tor Challange
Genre Actie
Release 16 Juli 2008
Multi-player Nee


Leerling monniken, Henhui, Ziren en Damen, moeten 6 torens beklimmen en hun weg naar boven vechten. Elk van de torens huist 5 mythische zegels, die de monniken moeten bereiken voor verlichting. Ze moeten al hun behendigheid en unieke vechtstijlen gebruiken om de mythische monsters en Meester monniken te verslaan die in de toren zijn.

BesturingEdit

KaraktersEdit

Voor je begint met een spel, moet je één van de drie leerling monniken kiezen om te besturen. Elk karakter vordert op zijn of haar eigen manier door de torens. Henhui kan zo bijvoorbeeld 18 zegels hebben verzameld en bij toren 4 zijn, terwijl Ziren bij toren 6 is en 24 zegels heeft.

Henhui
Henhui is gemiddeld als het om kracht en snelheid gaat. Zijn aanvallen gaan omlaag, wat erg handig kan zijn op trappen. Helaas is zijn aanval in de lucht vrij matig, en moet hij op de grond blijven om effectief te zijn. Hij kan met gemak grote aantallen tegenstanders aan, zolang ze maar van één kant komen. Wel heeft hij moeite met monsters die van boven komen vallen, en met blokken die worden gegooid door rode en blauwe thudders. Hij is wel goed in het tegenhouden van grote aantallen rocketeers en aanvallen van spitters.


Ziren
Ziren is de snelste van de drie, maar haar aanvallen zijn het zwakst. Dit maakt haar zwak tegen thudders. Haar draaiende aanval raakt alles dat voor en achter haar staan, en kan zelfs door muren raken. In de licht heeft ze een grotere aanvalssnelheid. Ze kan in redelijk grote groepen aanvallen springen zonder veel schade op te lopen. Als ze extra kracht heeft door een combo is ze het sterkst van de drie, omdat ze dan de kracht van Damen heeft, en haar eigen hoge snelheid houdt.


Damen
Damen is het traagste, maar heeft de krachtigste aanvallen. Door zijn trage aanvallen is hij zwak tegen rocketeers. Hij kan aanvallen van normale tegenstanders en de spuug-aanvallen van spitters tegenhouden met de onderste pijltjestoets. Hij kan geen aanvallen richten onder zich, wat een nadeel is op trappen. En zijn blokkeer aanval werkt niet tegen het hoogste niveau spitter of van meester monniken. Het is het waard om in gedachte te houden dat zijn sprong bestaat uit twee delen, wat erg bruikbaar kan zijn voor sommige bewegingen.

Opmerking: Alleen Henhui en Damen kunnen gebruik maken van de Charge aanval.


ObjectenEdit

ZegelsEdit

TCZegel
Zegels staan verspreid over de torens, op elk 5. Minstens 3 van deze moeten worden verzameld om de uitgang te openen. De andere 2 zijn een mogelijkheid. Zegels dienen ook als opslagpunten voor als je een leven verliest, en ze herstellen je gezondheid wanneer je een zegel aanraakt. Bij elke 5 zegels die in het hele spel verzamelt worden krijgt de monnik een extra levenspunt.

MuntenEdit

TCBronsTCZilverTCGoudTCJade
Munten geven punten. Bronzen munten komen erg vaak voor, en kunnen overal worden gevonden of na het vermoorden van een makkelijke vijand. Zilveren munten komen iets minder voor op de eerste paar torens, en worden gedropt door een iets minder makkelijke vijand. Gouden munten zijn vrij zeldzaam, en worden vaak gevonden na het vermoorden van een moeilijke vijand. Jade munten zijn extreem zeldzaam, er bestaan er maar drie van in het hele spel. Deze zijn vaak verstopt op de toren en worden bewaakt door de moeilijkste vijanden.

Bonus KristallenEdit

TCKristallen
Wanneer een groot bonus kristal wordt aangeraakt, verschijnen er 10 kleinere kristallen op de toren, die een pad vormen. Vaak loopt dit pad een stuk terug op de toren, waardoor je een stuk van de toren opnieuw moet doen. Wanneer alle kristallen binnen de 10 seconden zijn verzameld na het aanraken van het bonus kristal krijgt de monnik een extra leven, en een verhoogde score vermenigvuldiger. Als het niet lukt de kristallen binnen de tijd te verzamelen verdwijnen ze weer, en verschijnt het grote kristal weer voor een nieuwe poging.

Hulp bordenEdit

TCHulp
Wanneer deze worden aangeraakt verschijnt er een text op het scherm met advies voor het spel. Deze kunnen over bonussen, strategieën of routes gaan. Deze kunnen op elk moment worden uitgezet via het hoofd- of pausemenu.

GezondheidsdrankEdit

TCDrank
Deze drank herstelt één levenspunt van de monnik, en kan alleen worden verzameld als een monnik niet zijn volledige levenspunten heeft.

Extra levenEdit

TCLeven
Het verzamelen van dit object geeft de monnik een extra leven. Nadat een monnik doodgaat verschijnen deze weer en kunnen ze opnieuw worden verzameld.


Tips en TrucsEdit

Een speciale techniek, soms de "boost jump" genoemd, kan worden uitgevoerd door te springen en onmiddellijk de aanvalstoets naar beneden in te drukken, en ingedrukt te houden. Deze techniek verhoogt de spring, en is de enige manier om sommige bonussen - zoals extra levens en jade munten - te bereiken. Ook is het nodig voor afsnijroutes op bijna alle torens.

Door te rennen voor een sprong kan een techniek genaamd de "long jump", of snelle sprong, worden uitgevoerd. Deze sprong is net zo hoog als normaal maar je komt een stuk verder door de aanloop die je maakt.

VijandenEdit

PrestatiesEdit

Afb. Naam Beschrijving Punten Munten Leden
Coin Collector Coin Collector Verzamel alle munten op een toren, inclusief de munten die monsters laten vallen. 100 1 Nee
Master of War Master of War Dood alle vijanden op een toren, maar niet de eerste 100 1 Nee
Jade Collector Jade Collector Verzamel een jade munt 200 2 Ja
Jade Expert Jade Expert Verzamel alle 3 jade munten met een van de karakters 200 2 Ja
Jade Master Jade Master Verzamel alle 3 jade munten met alle drie karakters 300 3 Ja
Bonus Walker Bonus Walker Haal een x2 vermenigvuldiger 100 1 Nee
Bonus Runner Bonus Runner Haal een x4 vermenigvuldiger 200 2 Ja
Bonus Sprinter Bonus Sprinter Haal een x6 vermenigvuldiger 300 3 Ja
Trainee Monk Trainee Monk Versla de eerste Meester monnik 100 1 Nee
Enlightened Monk Enlightened Monk Versla 2 Meester monniken met een van de karakters 200 2 Ja
Master Monk Master Monk Versla alle drie Meester monniken met een van de karakters 200 2 Ja
Wise, Aged Master Monk Wise, Aged Master Monk Versla alle drie Meester monniken met alle drie de karakters 300 3 Ja
Seal Collector Seal Collector Verzamel 20 zegels met een van de karakters 100 1 Ja
Seal Expert Seal Expert Verzamel alle 30 zegels met een van de karakters 200 2 Ja
Seal Master Seal Master Verzamel alle 30 zegels met alle drie de karakters 300 3 Ja
Agility Master Agility Master Verzamel een zegel zonder schade op te lopen sinds het vorige zegel op een toren, maar niet de eerste 300 3 Nee
Skilled Skuller Skilled Skuller Versla 150 Skullheads tijdens Hallowe'en 100 1 Nee